11 Ağustos 2017 Cuma

Tüketici Sorunları Artık Oturduğunuz Yerden Çözülüyor

11 Ağustos 2017 Cuma sabahı kalkıp Resmi Gazete’yi kontrol ettiğimde uzun yıllardır hayali kurduğum bir uygulamanın hayata geçtiğini görüp pek bir sevindim ve hemen bu içeriği hazırlamaya başladım. Peki neydi Resmi Gazete’de gördüğüm konu:

TÜKETİCİ HAKEM HEYETLERİ YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK

Beni bilenler ya da bloğumda en çok ziyaret edilen konuları okumuş olanlar mutlaka biliyorlardır, özellikle bankaların hesap işletim ücreti, kredi kartı aidatı gibi “haksız” bulduğum konularda 2012 yılından beri savaş veriyorum. Bu konuda tüm başvurularımdan da olumlu sonuçlar aldım ve sizlere de izlemeniz gereken yolları detaylıca tarif etmiştim.
İşte o içerikler:

Adım adım kredi kartı aidatını geri alma yöntemi
http://volkanyorulmaz.blogspot.com.tr/2013/02/adm-adm-kredi-kart-aidatn-geri-alma.html

Garanti Bankası’ndan Bonus kredi kartı aidatını geri alma hikayem
http://volkanyorulmaz.blogspot.com.tr/2015/05/kredi-kart-aidatlarnda-bir-basar.html

Akbank’dan Axess kredi kartı aidatını geri alma hikayem
http://volkanyorulmaz.blogspot.com.tr/2013/02/kredi-kart-aidatlarn-geri-aldm-iste.html

Şimdiye kadar verdiğim mücadelenin en yorucu tarafı Tüketici Hakem Heyeti’ne başvuruların bireysel olarak yapılmasıydı. Özellikle benim gibi bağımlı çalışan kişilerin iş yerinden yıllık izinlerini kullanarak bu başvuruyu yapması hayli tatsız bir konuydu. İşte bugünkü mevzuat değişikliği artık bu konuda bize çok büyük kolaylık sağlıyor.
Pekala yönetmelikteki bu değişiklik ne getiriyor? Aşağıdaki cümleyi dikkatlice okuyalım.

Tüketici hakem heyetine yapılan başvurular şahsen veya avukat aracılığıyla; elden, posta yoluyla veya elektronik ortamda e-Devlet kapısı üzerinden Tüketici Bilgi Sistemi ile yapılır.

Gördüğünüz gibi, artık yeni bir devir açılıyor Tüketici Hakem Heyeti başvurularında. Artık elden yapmakta olduğumuz başvuruya ek e-devlet üzerinden de hakem heyetine başvuru yapabileceğiz. Yönetmeliği biraz daha inceledim ve şu ibare dikkatimi çekti:

Elektronik ortamda yapılan başvuruların Tüketici Bilgi Sistemi ile yapılması zorunludur. Bu başvuruların geçerli olabilmesi için uyuşmazlıkla ilgili başvuru formunun eksiksiz olarak doldurulması, varsa bilgi ve belgelerin sisteme yüklenmiş olması gerekir.

Zaten önceden hakem heyeti başvurularında bizden konuya ilişkin destekleyici belgeler isteniyordu, şimdide bunların örneğinin sisteme yüklenmesi gerektiği belirtilmiş. Bu da gayet makul.

Bir de uygulama ne zaman başlayacak diye baktım, bunun cevabı da oldukça güzeldi:

Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yani 11 Ağustos 2017’de yayımlanan yönetmelik yine aynı gün yürürlükteydi. O halde daha fazla zaman kaybetmeden sistemin çalışıp çalışmadığını test etmek istedim ve e-devlet kapısına giriş yaptım. Arama bölümüne “Tüketici Bilgi Sistemi” yazdım.


Karşıma çıkan ekrandan “Uygulamaya Git” linkine bastım.


Ardından ilk defa giriş yapacağım için doldurmam gereken taahhütname karşıma geldi:

Bu bölümde kayıt yaptıktan sonra soldaki menüden “Tüketici Başvurusu”nu seçip elinizdeki belgelerle yaşadığınız sorunla ilgili Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’ne başvurunuzu artık gerçekleştirebiliyorsunuz.


Her ne kadar yukarıda bankalar özelindeki başvurularımdan bahsetsem de sizler yıllık belirlenen limitler dahilinde satın almış olduğunuz her türlü mal ve hizmet için bu yolu kullanarak hakem heyetine başvurabilirsiniz. Bu bir ayakkabı, çanta, cep telefonu ya da TV olabilir. Eğer sorunu satın aldığınız firma çözmüyorsa, mal veya hizmet bedeli belirtilen limitler dahilindeyse, elinizde gerekli belgeler varsa, oturduğunuz yerden artık hakkınızı arayabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Google adsense

Analytics