17 Şubat 2015 Salı

Carrefour'un İlginç Fiyatlandırma Stratejisi

Geçtiğimiz Pazar günü (15.02.2015) alışveriş için eşim ve çocuğumla Carrefour'un İzmir Karşıyaka'daki mağazasına gittik. Satın aldığımız ürünlerden biri de Yudum Sızma Zeytinyağı (5lt) idi. Ürünün etiket fiyatı 88.90 TL'idi. Kasada da aynı tutar gözüktü ve diğer aldığımız ürünlerle birlikte kredi kartı ile ödemeyi gerçekleştirdim.
 
Akşam eve gittiğimde teyzemle yaptığım telefon görüşmesinde aynı ürünü toptancıdan yakın zamanda 60 küsür TL ye aldığını duyunca ürünün farklı olduğunu düşündüm. İnternette bu ürünün fiyatını araştırmaya koyulduğumda hepsiburada.com da 67, Kipa da ise 75 TL'ye satıldığını gördüm. Acaba satın aldığım ürünle bir fark varmıdır diye Carrefour'un websitesine girdiğimde ise büyük bir süprizle karşılaştım.
 
Öğleden sonra Carrefour mağazasından 88.90 TL'ye satın aldığım ürün aynı firmanın websitesinde 59.90 TL'idi. Bunun üzerime fişim ve kredi kartı slibimle Pazartesi akşamı Carrefour'a gittim. Müşteri ilişkilerine ürün iadesi yapmak istediğimi söyledim, verdikleri forma gerekli bilgileri yazdım. Sözlü olarak neden iade etmek istediğimi sorduklarında ise aynı ürünün websitesinde daha ucuza satıldığını söyledim. Görevli yalnızca gülümsedi ve kredi kartıma iadeyi gerçekleştirdi.
 
İade işlemi sonrası eve gelip Carrefour'un internet sitesinden Yudum Sızma Zeytinyağını 59.90 TL'ye sipariş verdim ve bugün (Salı) öğlen eve ulaştı.

 
Sözün özü, siz siz olun özellikle yekün tutacak alışverişlerinizde firma ne kadar kurumsal görünümlü olursa olsun mutlaka internet üzerinden karşılaştırma yaparak alışveriş yapın. Aksi takdirde sadece 5 litrelik bir zeytinyağında yaklaşık 30 TL zarar edebilirsiniz. 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Google adsense

Analytics